^
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
  
  
  

Kto jest online

Dzisiaj19
Wczoraj51
Tygodniowo19
Miesięcznie2172
W sumie328845

Visitor Info

  • Adres IP 3.12.147.104
  • Browser: Mozilla
  • Browser Version: 5.0
  • Operating System: unknown

Online

3
Online

poniedziałek, 31, marzec 2025 08:44
godlo2

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

GRUPA JEŻYKI

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

Krąg tematyczny 13. W teatrze

Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

•zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu własnego ciała i otaczającego świata

•zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych technik oraz materiałów

OBSZAR EMOCJONALNY

• zachęcanie do podejmowania zabaw z nazywaniem, rozpoznawaniem i naśladowaniem emocji

OBSZAR SPOŁECZNY

• poznanie zasad kulturalnego zachowania się w teatrze

OBSZAR POZNAWCZY

• rozwijanie wyobraźni poprzez zabawy teatralne, naśladowcze, dramowe, improwizacje ruchowe i wcielanie się w rolę

• zapoznanie z elementami charakterystycznymi dla teatru

• podejmowanie zabaw służących przygotowaniu przedstawienia jasełkowego

• stwarzanie możliwości rozwijania twórczej ekspresji teatralnej

• rozwijanie słownictwa związanego z teatrem

• doskonalenie kompetencji językowych i umiejętności poprawnego formułowania wypowiedzi

• umuzykalnianie poprzez zabawy muzyczne, muzyczno-ruchowe, zabawy ze śpiewem oraz słuchanie i śpiewanie piosenek

• stwarzanie okazji do nabywania doświadczeń matematycznych poprzez zabawy i sytuacje życia codziennego

 

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 7., 8.

 

 

 

Krąg tematyczny 14. Kuchenne ciekawostki

Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

•zapoznanie z piramidą żywienia i rozbudzanie świadomości żywieniowej dzieci, poznanie właściwych nawyków żywieniowych

•wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole

•zachęcanie do samodzielnego podejmowania czynności porządkowych i higienicznych

•doskonalenie sprawności dłoni poprzez wykonywanie prostych prac manipulacyjnych

•zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych i konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnych materiałów

•rozwijanie sprawności ruchowej poprzez organizowanie różnorodnych działań sportowych, gimnastycznych i ruchowych

OBSZAR EMOCJONALNY

• zachęcanie do wypowiadania się na temat swoich upodobań i odczuć

OBSZAR SPOŁECZNY

• stwarzanie okazji do czerpania satysfakcji emocjonalnej ze wspólnych zabaw

• zachęcanie do współpracy podczas zajęć i zabaw

OBSZAR POZNAWCZY

• zapoznanie z różnymi rodzajami produktów spożywczych oraz ich właściwości

• stwarzanie warunków do doświadczania świata za pomocą wszystkich zmysłów

• rozwijanie słownictwa związanego z produktami, przedmiotami i procesami kuchennymi

• zapoznanie z zawodem kucharza

• podejmowanie praktycznych czynności kulinarnych, zachęcanie do podejmowania zabaw z gotowaniem

• zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo w czasie posługiwania się różnymi sprzętami kuchennymi

• kształtowanie świadomości ekologicznej związanej z dokonywaniem zakupów produktów pakowanych

• zachęcanie do wypowiadania się na określone tematy

• zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata

• kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne

 

KOMPETENCJE KLUCZOWE:1., 3., 5., 7., 8.

 

Krąg tematyczny 15. Święta za pasem

Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

• zachęcanie do samodzielnego podejmowania czynności porządkowych i higienicznych

• doskonalenie sprawności dłoni poprzez wykonywanie prostych prac manipulacyjnych

• zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych i konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnych materiałów

• zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata

OBSZAR EMOCJONALNY

• tworzenie warunków do przeżywania w sposób świadomy okresu świątecznego

• zachęcanie do czerpania satysfakcji emocjonalnej ze wspólnego wykonywania określonych czynności

• wczuwanie się w emocje innych osób

OBSZAR SPOŁECZNY

• wdrażanie do podejmowania wspólnych działań zmierzających do zacieśniania więzi w grupie rówieśniczej

• poznawanie tradycji rodzinnych i regionalnych

OBSZAR POZNAWCZY

• zachęcanie do planowania i realizowania zaplanowanych działań

• stwarzanie możliwości do poznania pojęć związanych z upływem czasu

• rozwijanie spostrzegawczości w zakresie zmysłów wzroku, słuchu i dotyku

• nabywanie doświadczeń w zakresie mierzenia długości

• kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne

 

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 6., 7., 8.

 

Krąg tematyczny 16. Krok w nowy rok!

Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

• zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych i konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnych technik oraz materiałów

• rozwijanie sprawności ruchowej poprzez organizowanie różnorodnych działań sportowych, gimnastycznych i ruchowych

OBSZAR EMOCJONALNY

• rozwijanie poczucia humoru poprzez zachęcanie do tworzenia własnych żartów językowych

OBSZAR SPOŁECZNY

• wdrażanie do punktualności

• integrowanie grupy poprzez stwarzanie warunków do podejmowania wspólnych zabaw i działań

• zachęcanie do aktywnego słuchania innych osób oraz czytanych przez dorosłego utworów literackich

OBSZAR POZNAWCZY

• zapoznanie w sytuacjach zabawowych z pojęciami dotyczącymi upływu czasu

• kształtowanie umiejętności posługiwania się relacjami czasowymi na podstawie doświadczeń

• zapoznanie ze sposobami odmierzania czasu

• poznanie i utrwalenie nazw dni tygodnia i miesięcy

• rozwijanie twórczego myślenia poprzez zabawy językowe

• stwarzanie okazji do podejmowania zabaw z liczeniem i wykorzystaniem liczebników porządkowych

• kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne

• stymulowanie wrażliwości słuchowej oraz sprawności aparatu artykulacyjnego

 

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 8.

 

Copyright © 2013. Przedszkole nr 15 w Mysłowicach Rights Reserved.