GRUPA JEŻYKI
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ
Krąg tematyczny 13. W teatrze |
Cele ogólne OBSZAR FIZYCZNY •zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu własnego ciała i otaczającego świata •zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych technik oraz materiałów OBSZAR EMOCJONALNY • zachęcanie do podejmowania zabaw z nazywaniem, rozpoznawaniem i naśladowaniem emocji OBSZAR SPOŁECZNY • poznanie zasad kulturalnego zachowania się w teatrze OBSZAR POZNAWCZY • rozwijanie wyobraźni poprzez zabawy teatralne, naśladowcze, dramowe, improwizacje ruchowe i wcielanie się w rolę • zapoznanie z elementami charakterystycznymi dla teatru • podejmowanie zabaw służących przygotowaniu przedstawienia jasełkowego • stwarzanie możliwości rozwijania twórczej ekspresji teatralnej • rozwijanie słownictwa związanego z teatrem • doskonalenie kompetencji językowych i umiejętności poprawnego formułowania wypowiedzi • umuzykalnianie poprzez zabawy muzyczne, muzyczno-ruchowe, zabawy ze śpiewem oraz słuchanie i śpiewanie piosenek • stwarzanie okazji do nabywania doświadczeń matematycznych poprzez zabawy i sytuacje życia codziennego
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 7., 8. |
Krąg tematyczny 14. Kuchenne ciekawostki |
Cele ogólne OBSZAR FIZYCZNY •zapoznanie z piramidą żywienia i rozbudzanie świadomości żywieniowej dzieci, poznanie właściwych nawyków żywieniowych •wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole •zachęcanie do samodzielnego podejmowania czynności porządkowych i higienicznych •doskonalenie sprawności dłoni poprzez wykonywanie prostych prac manipulacyjnych •zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych i konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnych materiałów •rozwijanie sprawności ruchowej poprzez organizowanie różnorodnych działań sportowych, gimnastycznych i ruchowych OBSZAR EMOCJONALNY • zachęcanie do wypowiadania się na temat swoich upodobań i odczuć OBSZAR SPOŁECZNY • stwarzanie okazji do czerpania satysfakcji emocjonalnej ze wspólnych zabaw • zachęcanie do współpracy podczas zajęć i zabaw OBSZAR POZNAWCZY • zapoznanie z różnymi rodzajami produktów spożywczych oraz ich właściwości • stwarzanie warunków do doświadczania świata za pomocą wszystkich zmysłów • rozwijanie słownictwa związanego z produktami, przedmiotami i procesami kuchennymi • zapoznanie z zawodem kucharza • podejmowanie praktycznych czynności kulinarnych, zachęcanie do podejmowania zabaw z gotowaniem • zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo w czasie posługiwania się różnymi sprzętami kuchennymi • kształtowanie świadomości ekologicznej związanej z dokonywaniem zakupów produktów pakowanych • zachęcanie do wypowiadania się na określone tematy • zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata • kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne
KOMPETENCJE KLUCZOWE:1., 3., 5., 7., 8. |
Krąg tematyczny 15. Święta za pasem |
Cele ogólne OBSZAR FIZYCZNY • zachęcanie do samodzielnego podejmowania czynności porządkowych i higienicznych • doskonalenie sprawności dłoni poprzez wykonywanie prostych prac manipulacyjnych • zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych i konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnych materiałów • zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata OBSZAR EMOCJONALNY • tworzenie warunków do przeżywania w sposób świadomy okresu świątecznego • zachęcanie do czerpania satysfakcji emocjonalnej ze wspólnego wykonywania określonych czynności • wczuwanie się w emocje innych osób OBSZAR SPOŁECZNY • wdrażanie do podejmowania wspólnych działań zmierzających do zacieśniania więzi w grupie rówieśniczej • poznawanie tradycji rodzinnych i regionalnych OBSZAR POZNAWCZY • zachęcanie do planowania i realizowania zaplanowanych działań • stwarzanie możliwości do poznania pojęć związanych z upływem czasu • rozwijanie spostrzegawczości w zakresie zmysłów wzroku, słuchu i dotyku • nabywanie doświadczeń w zakresie mierzenia długości • kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 6., 7., 8. |
Krąg tematyczny 16. Krok w nowy rok! |
Cele ogólne OBSZAR FIZYCZNY • zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych i konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnych technik oraz materiałów • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez organizowanie różnorodnych działań sportowych, gimnastycznych i ruchowych OBSZAR EMOCJONALNY • rozwijanie poczucia humoru poprzez zachęcanie do tworzenia własnych żartów językowych OBSZAR SPOŁECZNY • wdrażanie do punktualności • integrowanie grupy poprzez stwarzanie warunków do podejmowania wspólnych zabaw i działań • zachęcanie do aktywnego słuchania innych osób oraz czytanych przez dorosłego utworów literackich OBSZAR POZNAWCZY • zapoznanie w sytuacjach zabawowych z pojęciami dotyczącymi upływu czasu • kształtowanie umiejętności posługiwania się relacjami czasowymi na podstawie doświadczeń • zapoznanie ze sposobami odmierzania czasu • poznanie i utrwalenie nazw dni tygodnia i miesięcy • rozwijanie twórczego myślenia poprzez zabawy językowe • stwarzanie okazji do podejmowania zabaw z liczeniem i wykorzystaniem liczebników porządkowych • kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne • stymulowanie wrażliwości słuchowej oraz sprawności aparatu artykulacyjnego
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 8. |